marți, 29 noiembrie 2011

Suna cunoscut? O poveste despre succesul colindelor romane in filmele Bollywood

Se apropie Craciunul! Yey!












Eu am sa fiu la lucru intr-un restaurant din Londra! Buuu!









Dar asta nu inseamna ca nu ma pot gandi si eu la Sarbatori, mai ales cand acestea isi fac prezenta tot mai simtita, de exemplu restaurantul de stil portughez si-a schimbat muzica de fundal de la versiuni portugheze la melodii Coldplay si Franz Ferdinand la versiuni portugheze la colinde americane, ca deh, mandrie culturala.

Dar nu de la acele melodii mi s-a trezit mie dorul de Craciun. Multi angajati sunt de origine Asiatica (Indieni, Bengali, Pakistanezi etc) si isi aduc propriile contributii la diversitatea culturala. Iar intr-o zi cand doi dintre ei fredonau o melodie de pe meleagurile lor (care suna destul de asemanator cu manelele noastre, doar ca doza de kitsch si de sintetizatoare e abia perceptabil mai mica), m-a lovit acel sentiment nesuferit cand ceva iti pare foarte cunoscut dar nu sti de unde. Abia cand au pus melodia pe playerul din bucatarie cand mi-am dat seama de unde o stiu. Si pur si simplu am simtit nevoia sa impart si cu voi aceasta descoperire:



Sune cunoscut? Dar nu sti chiar de unde? Sa-ti dau un indiciu:



Pam-pam!

Da, Bollywood a reusit sa ia asta:

Si sa o transforme in asta:


Talent dom'le, talent!

Poate noi singuri am impins lucrurile in directia asta. Sigur trebuie sa fie o varianta manea de la melodia asta, si daca nu, nici varianta asta nu pare a fi la un pas prea mare departare de la Teri Meri Peri:


Eh, nu avem ce face. Melodia e un succes imens in India si tarile aferente, muzicianul e laudat, si nimeni nu va recunoaste ca melodia e furata (cu exceptia romanilor care se plang pe youtube). Tot ce ne ramane de facut e sa punem pariuri care e urmatoarea colinda care va fi Bollywoodizata: O, ce veste minunata?, Trei Pastori? 
Mos Craciun cu plete dalbe?

Un comentariu:

Aram Hăvărneanu spunea...

Deosebit de amuzant.