marți, 31 iulie 2012

La IMAX Bucureşti femeia este pusă la locul ei



Şi aici mă refer aici la părerea bunicului şi a lui Nechifor Lipan despre unde ar fi locul femeii.

Să explic:
Sâmbătă am mers cu nişte prieteni la ultima proiectare din acea zi pentru “The Dark Knight Rises” la AFI IMAX Cotroceni. Eram eu, prietena mea, doi foşti colegi de clasă (cuplu), şi încă un prieten, deci trei băieţi şi două fete.
Prietenul din urmă întârzia, aşa că eu am rămas la ieşire să îi dau biletul, în timp ce ceilalţi au intrat. Când am purces şi noi doi să intrăm, la intrare unde se verificau biletele, un alt angajat împărţea mostre gratuite de ceva ce nu am văzut ce era. În faţa noastră au intrat două domnişoare şi ambele au primit mostră, dar când era rândul nostru, tipul nici nu s-a uitat la noi. Acum se mai întâmplă să se ofere mostre de parfumuri sau geluri de duş pentru unul din sexe, doar că acum nu era vorba de astfel de produse.
Când am dat de restul grupului am aflat şi ce se  împărţea: detergent lichid Persil Black Expert. Şi da, doar cele două fete au primit mostră, colegul care a intrat cu ele nu.
Ne-am uitat în jur şi aparent nu eram singurii care erau amuzaţi de faptul că femeile erau răsplătite pentru venirea la film cu îndemnul să meargă acasă să spele nişte rufe.


Da, în anul 2012, secolul XXI, în cel mai mare mall din capitala ţării încă se menţine o ideologie împotriva căreia se luptă de aproape un secol.
Sunt conştient că stereotipurile clasice nu sunt eliminate, dar nu mai sunt nici atât de drastic separate. Când am crescut ambii părinţi se ocupau de toate aspectele întreţinerii, ambii aveau slujbe, ambii găteau, ambii făceau curat; recunosc că de spălatul şi călcatul hainelor se ocupa mama, dar nu pentru că tata nu ar fi fost pregătit să facă el şi aceste lucruri, ci pentru că ar fi fost necesar să participe la un curs intens de câţiva ani până să le facă la standardul exigent al mamei.

 Ştiu că majoritatea reclamelor televizate la detergente încă au ca protagonist o mamă, nu un tată. Şi că asta se bazează pe studii de piată, dar să faci o diferenţiere aşa pe faţă mi se pare nu doar sexist, dar idiotic. Cum sa afişezi o astfel de ideologie într-un centru al modernităţii? Nu ştiu dacă ideea acestei distribuţii aparţine celor de la Persil sau managerilor de la IMAX, dar cu siguranţă a fost o mişcare tâmpită.
“Hei, oare nu ar trebui să le reamintim acestor femei că deşi în seara asta li s-a permis să se distreze puţin şi să iasă din casă, ele nu ar trebui să uite scopul lor adevărat?”
Şi au şi ales un demografic de excepţie; tineri de până la 35 de ani, cu interes în cultură şi cu o stare financiară destul de bună. Exact genul de cupluri moderne în care bărbatul merge la servici toată ziua şi care nu are habar cum se foloseşte o maşină de spălat, în timp ce soţia stă acasă toată ziulica şi spală şi curăţă.


Sau mesajul era că Persil nu vrea să irosească detergentul lor pe bărbaţi pentru că aceştia sunt prea tâmpiţi să folosească maşina de spălat? Şi că nu există burlaci care să îşi spele hainele singuri?
În orice caz o campanie de marketing slab gândită, şi nu una pe care mă aşteptam să o văd la o companie modernă precum Cinema City.



Niciun comentariu: