joi, 14 mai 2009

Reclama: Ce au reclama Levi’s Jeans si videoclipul Street Spirit in comun?

Muzica de vioara. Sarabande a lui Haendel. Un tanar isi ia avant si incepe sa fuga. Fuge. Si sare printr-un zid. Si inca unul, si inca unul. Alaturi de el apare o tanara, si ea fuge prin ziduri. Muzica se intensifica. Cei doi par a vrea a intrece moartea si viata si lumea. Muzica se domoleste. Ei isi trag putin duhul. Isi iau avant. Sar prin ultimul zid. Fug in sus pe cate un copac inalt. Se desprind de lume. Plutesc in sus. Libertate.
Cam asa arata una din reclamele la blugii Levi’s care acum cativa ani a facut furori, castigand multe premii. Reclama care imi ridica parul pe brate decat ori o vedeam.
Geniul in spatele acestui scurt filmulet e Jonathan Glazer, un regizor specializat in “scurt-metraje”, adica reclame si videoclipuri. Ii cunoastetei munca, a facut reclame la Stella Artois, Guinnes, Kodak, Levi’s si multe altele. Dar nu stiti el cine e, sin u stiti ca acele reclame se leaga prin el. Nici eu nu steam.
De curand am aflat, intamplator, ca reclama mea favorite are acelasi regizor ca si cateva din videoclipurile mele favorite. Asa ca am sa le postez pe cateva sa va faceti si voi o idee, pentru ca sunt cu siguranta printre cele mai interesante si originale videoclipuri din ultimii 20 de ani:
Levi’s Jeans: Odissey


Radiohead-Street Spirit (Fade Out)

Radiohead-Karma Police

Blur-The Universal
Observati cumva o tenta spre un anume film distopic?


U.N.K.L.E feat Thom Yorke-Rabbit in your Headlights

Niciun comentariu: