marți, 23 septembrie 2008

Reclamă(filme)

De câteva zile m-am pus iar la uitat serios la filme. Am văzut și filme care vreau să le văd demult (“Motorcycle Diaries”, “Full Metal Jacket”(vreau să văd săptămâna asta cele 4 filme de bază despre Vietnam: “Full Metal Jacket”, “Platoon”, “Deer Hunter” care încă nu le-am văzut și “Apocalypse Now” la care am văzut varianta Redux) foarte recomandabile amândouă), însă am avut și foarte plăcuta supriză de a descoperi două filme de care nu auzisem.
La primul nu a fost surprinzător că era necunoscut, nici acum nu știu cum îi cheamă pe vreun actor sau pe tânăra care e scriitoarea, regizoarea și actrița principală. Pelicula, care se intitulează “You and me and everyone we know”(2005), este o comedie/dramă despre relații…de tot felul. Iar deși este un film antimainstream, antihollywood, independent, low-budget, de începător, nu este deloc plictisitor, sau kitsch sau previzibil. Te amuză, te surprinde, te face să gândești, și nu regreți o secundă că te-ai uitat la el.
La al doilea film m-a surprins însă că nu am auzit măcar de el. Cu Johnny Depp în rolul principal, iar restul castului la același nivel: Billy Bob Thorton, Iggy Pop, John Hurt, Alfred Molina, Robert Mitchum, Gabriel Byrne. Poate din cauză că e alb-negru, poate din cauza că Jim Jarmush l-a regizat, acest film din 1995 nu a primit atenția pe care a meritat-o. Mă refer la “Dead Man”, un western poetic despre un om care trebuie să facă o călătorie fizică și spiritual pentru a deveni alt om. Filmul, nerecomandat sub 18 ani, prezintă privitorului imagini violente alternate de peisaje minunate, pe fundalul întelepciunii indiene combinate cu filozofia de vest.
Dacă se întâmplă să-mi urmați sfatul și să vă uitați la vreunul din filme, nu ezitați să-mi dați un comment cu feedback.

PS: dacă vă uitați la “Dead Man” nu strică să știți ca în Anglia a trăit în sec 18 un poet pe nume William Blake.

Niciun comentariu: